Šola človekovih pravic

Predlogi za izvedbo delavnic

Klik-klik: Družabna omrežja in človekove pravice

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 90 minut

Družabna omrežja so del vsakdana mladih, a s seboj prinašajo tudi tveganja – od zasvojenosti do kršitev zasebnosti in človekovih pravic. Na delavnici bomo spregovorili o vplivu družbenih omrežij, odgovorni rabi spleta ter o ugotovitvah Amnesty International glede vloge tehnoloških velikanov, s posebnim poudarkom na TikToku.

Prenesite izobraževalne vsebine.

Viri za izobraževanje o reproduktivnih pravicah od A do Ž

Starostna skupina: Srednja šola

Trajanje: 90 minut ali več

V sklopu projekta Niti ena več, v katerem je sodelovala tudi slovenska Amnesty, so v Kulturnem umetniškem društvu Transformator pripravili izobraževalna gradiva o pravici do splava. Vključujejo tudi izobraževalne podkaste in osebne zgodbe, ki jih lahko uporabite kot izobraževalne vire o tej pomembni temi. 

Prenesite izobraževalne vsebine. 

Prisluhnite izobraževalnim podkastom. 

Genocid, danes in nekoč

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Z mladimi se pogovorimo in delimo znanja o genocidu, kdo so bili posamezniki, ki so pomembno prispevali k temu, da danes velja za mednarodno hudodelstvo in najhujši zločin, ki so ga države dolžne aktivno preprečevati. Z mladimi pogledamo v zgodovino in dediščino kolonializma, katerega del so bili tudi genocidi, ter v današnje dni, ko smo še do pred kratkim »v živo« spremljali ravnanja Izraela v Gazi, ki so pripoznana za genocidna. 

Prenesite predlog delavnice Genocid, danes in nekoč.

Prezentacija, ki vam je v pomoč pri izvedbi delavnice.

Palestinska poezija

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Z branjem, analizio in recitiranjem pesmi palestinskih pesnic in pesnikov mladim predstavite okoliščine, v katerih živi palestinsko prebivalstvo pod izraelskim režimom apartheida in med trenutnimi napadi Izraela na Gazo, za katere je Amnesty International v svojem poročilu ugotovil, da gre za genocid.

Prenesite predlog delavnice Palestinska poezija.

Kdo smo mi, kdo je zraven?

Starostna skupina: Srednja šola

Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Udeleženci_ke izkusijo situacijo poljubno določenega izključevanja in razmislijo, na podlagi česa so nam v današnjem svetu podeljene pravice, kako deluje demokracija, katerim informacijam lahko zaupamo in kako bi lahko bilo drugače.

Prenesite predlog delavnice Kdo smo mi, kdo je zraven?

Demokratično soodločanje

Starostna skupina: Srednja šola

Trajanje: 90 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Udeleženci_ke razmišljajo o pomenu demokratičnega soodločanja in ekonomske demokracije. Mladi spoznajo koncepte pravice do protesta, pisanja apelov in pritožb, referendumov, participativnega proračuna in razmislijo o pomenu, da bi tega poznali že v šolah.

Prenesite predlog delavnice Demokratično soodločanje

Naš planet – naše pravice 

Starostna skupina: OŠ (3. triada)

Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med okoljem in človekovimi pravicami. Prepoznajo, katere človekove pravice so ogrožene v povezavi z okoljskimi spremembami.

Prenesite predlog delavnice Naš planet – naše pravice

Zemlja in njeni zagovorniki 

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med varovanjem okolja in ščitenjem človekovih pravic. Prepoznajo, katere človekove pravice so ogrožene pri okoljevarstvenikih_cah.

Prenesite predlog delavnice - Zemlja in njeni zagovorniki 

Varovanje okolja

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)

Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med varovanjem okolja in ščitenjem človekovih pravic. 

Prenesite predlog delavnice - Varovanje okolja

Interaktivni kvizi o Ciljih trajnostnega razvoja

Starostna skupina: OŠ (3. triada)

Trajanje: 40 minut

Udeleženci spoznajo Cilje trajnostnega razvoja in se s pomočjo kvizov, ki jih izvajajo na platformi Kahoot!, učijo dejstev o posameznih Ciljih trajnostnega razvoja

Prenesi predlog delavnice - CTR 1 - Odprava revščine

Prenesi predlog delavnice - CTR 3 - Zdravje in dobro počutje

Prenesi predlog delavnice - CTR 4 - Kakovostno izobraževanje

Človekove pravice in solidarnost

Starostna skupina: OŠ (2. in  3. triada)

Trajanje: 80 + 60-120 minut

Udeleženci spoznajo človekove pravice in načine, kako izraziti solidarnost z zaposlenimi v ključnih poklicih v lokalni skupnosti. Aktivnost lahko razdelite na več učnih ur, celotno aktivnost ali dele (npr. izdelovanje solidarnostnih sporočil) udeleženci lahko izvedejo samostojno kot domačo nalogo.

Prenesi predlog delavnice

Veliki in mali koraki

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 80 minut

Udeleženci s pomočjo statistike in aktivnosti spoznajo, kako neenakost spolov lahko vpliva na razvoj skupnosti in držav.

Prenesi predlog delavnice

Okoljski Med dvema ognjema

Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada)

Trajanje: 30 minut

Namen aktivnosti je skozi hitro igro prikazati, kako naraščajoči izpusti toplogrednih plinov vplivajo na globalno segrevanje. Aktivnost je lahko podlaga za nadaljnje znanstveno razumevanje izpusta toplogrednih plinov in globalnega segrevanja ter osnova za diskusijo o tem, kako lahko na to vplivamo s svojimi dejanji.

Prenesi predlog delavnice

Igra z ogljikovim dioksidom

Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada)

Trajanje: 20 minut

Udeleženci učinek tople grede razumejo s prikazom, kako ogljikov dioksid v ozračju zadržuje toploto in ščiti zemljo. Z aktivnostjo je prikazano, kako dejanja ljudi vplivajo na koncentracijo toplogrednih plinov v ozračju.

Prenesi predlog delavnice

Izginjajoči otok

Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in

Trajanje: 20 minut

Udeleženci razumejo, kako topljenje ledu in dvig morske gladine vplivata na prebivalce otoških in nizkoležečih priobalnih držav.

Prenesi predlog delavnice

Življenjska doba odpadkov

Starostna skupina: OŠ (3. triada)

Trajanje: 30 minut

Udeleženci s pomočjo časovnice ugotavljajo, koliko časa traja, da se posamezni materiali razgradijo, in o njihovem vplivu na okolje.

Prenesi predlog delavnice

Cena majice

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut

Udeleženci razmišljajo, kako smo vsi vključeni v globalno produkcijo in trgovino. Udeleženci razumejo, kaj je dobavna veriga, kako so proizvedena oblačila ter razmišljajo o »zmagovalcih« in »poražencih« v tem procesu.

Prenesi predlog delavnice

Bodimo vključujoči

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut

Udeleženci spoznajo pojem vključujočih mest/krajev; reflektirajo o posebnih potrebah in kako vsem prebivalcem zagotoviti storitve, ki jim pripadajo; večati ozaveščenost mladih o pomembnosti vključujočih mest/krajev, še posebej z vidika uresničevanja potreb ljudi s posebnimi potrebami. 

Prenesi predlog delavnice

Kako potuje hrana?

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut

Udeleženci razmišljajo o izvoru hrane, ki jo zauživajo, in iščejo rešitve, kako lahko sami prispevajo k bolj trajnostni proizvodnji in distribuciji hrane.

Prenesi predlog delavnice

Otok Moja

Starostna skupina: OŠ (3. triada)

Trajanje: 60 minut

Udeleženci razmišljajo o dostopu do (obnovljivih) energetskih virov in skozi aktivnost identificirajo najbolj primerne obnovljive vire energije za prebivalce (fiktivnega) otoka Moja.

Prenesi predlog delavnice

Bodi sprememba

Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ

Trajanje: 45 minut

Udeleženci spoznajo različne metode, s katerimi lahko državljani nenasilno vplivamo na spremembe. Za vsak primer poiščejo najbolj primerno obliko vplivanja ter ob tem spoznajo pojem (ne)legalnosti posamezne oblike protesta.

Prenesi predlog delavnice

Kakšen naj bo svet leta 2030?

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 60 minut

Udeleženci spoznajo cilje trajnostnega razvoja (CTR) in razumejo njihovo medsebojno povezanost, povežejo jih s svojim vsakdanom in razmišljajo o svetu, kjer so CTR uresničeni, ter zapišejo svojo zavezo k doseganju ciljev. .

Prenesi predlog delavnice

Kaj je vrstniško nasilje in kako ukrepati?

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 80 minut

Udeleženci spoznajo vrste vrstniškega nasilja in skozi analizo primerov poiščejo rešitve, kako se odzvati, ko so priča vrstniškemu nasilju.

Prenesi predlog delavnice

Besede lahko ranijo. In zdravijo.

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 80 minut

Udeleženci spoznajo definicijo sovražnega govora in primere sovražne komunikacije na spletu in v živo. Razpravljajo o ukrepih in zapišejo svoje smernice za pozitivno in vključujočo
komunikacijo.

Prenesi predlog delavnice

Vaše = naše = skupno

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 70 minut

Udeleženci spoznajo pojma večkulturnost in medkulturnost ter skozi izkustvo in razpravo ugotovijo, da medkulturnost ni nov pojav in da pozitivno prispeva k družbi kot celoti

Prenesi predlog delavnice

Enake možnosti

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 45 minut

Udeleženci skozi igro vlog ugotovijo, kako dostop do in stopnja izobrazbe vplivata na revščino.

Prenesi predlog delavnice

Ekonomska neenakost

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 45 minut

Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o vzrokih za ekonomsko neenakost ter o akterjih, ki vplivajo na revščino pozitivno ali negativno.

Prenesi predlog delavnice

Odgovornost podjetij

Starostna skupina: OŠ in SŠ

Trajanje: 45 minut

Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o povezavah med odgovornostjo podjetij in človekovimi pravicami.

Prenesi predlog delavnice

Pravica do izobrazbe

Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut

Udeleženci skozi igro vlog ugotovijo, kako dostop do in stopnja izobrazbe vplivata na revščino.

Prenesi predlog delavnice

Pravica do ustreznega bivališča

Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut

Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o pravici do ustreznega bivališča in posledicah, če ne živimo v ustreznem bivališču.

Prenesi predlog delavnice

Pravice in dolžnosti

Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura

Udeleženci se naučijo prepoznati razlike med pravicami in dolžnostmi.

Prenesi predlog delavnice

Spakirajte kovčke

Starostna skupina:
Trajanje: 30 minut

Učenci se vživijo v vlogo beguncev, ki morajo zapustiti dom, in razmišljajo o tem, katere stvari bi vzeli sabo in zakaj.

Prenesi predlog delavnice

Diskriminacija na podlagi rasne in etnične pripadnosti

Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura

Učenci se zavejo, kaj je to diskriminacija na podlagi rase in etnične pripadnosti in skupaj poiščejo možne poti, da bi bilo take oblike diskriminacije čim manj.

Prenesi predlog delavnice

Diskriminacija

Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura

Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o diskriminaciji, predvsem z vidika rasne diskriminacije.

Prenesi predlog delavnice

Veliki ljudje za boljši jutri

Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Trajanje: 2 šolski uri

Osredotoča se na življenjske zgodbe (povsem običajnih) ljudi, ki so s svojimi odločitvami in dejanji dosegli spremembo za večjo enakopravnost in človekove pravice živeli vsak dan oz. so prispevali k boljšemu jutri, in na vprašanje, kakšne spremembe lahko dosežemo kot posamezniki.

Prenesi predlog delavnice

Kako bi se počutil_a ti?

Starostna skupina: 3. triada OŠ, SŠ
Trajanje: 90 minut

Udeleženci spoznajo, kdo vse tvori LGBT+ skupnost, ter spregovorijo o predsodkih, s katerimi se ta skupnost sooča.

Prenesite predlog delavnice

Gledam begunca - vidim človeka

Starostna skupina: 3. triada OŠ, SŠ
Trajanje: 90 minut

Kaj imajo skupnega baloni in begunci? S pihanjem balonov udeleženci vidijo, koliko beguncev gostijo posamezne države in razmerja med bogatejšimi in revnejšimi državami.

Prenesite predlog delavnice

 

Vas zanima izvajanje aktivnosti v angleščini?
Številna uporabna gradiva za samostojno izvajanje učenja človekovih pravic v angleškem jeziku najdete na spletnih straneh britanske in irske sekcije Amnesty International.