Klik-klik: Družabna omrežja in človekove pravice
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 90 minut
Družabna omrežja so del vsakdana mladih, a s seboj prinašajo tudi tveganja – od zasvojenosti do kršitev zasebnosti in človekovih pravic. Na delavnici bomo spregovorili o vplivu družbenih omrežij, odgovorni rabi spleta ter o ugotovitvah Amnesty International glede vloge tehnoloških velikanov, s posebnim poudarkom na TikToku.
Prenesite izobraževalne vsebine.
Viri za izobraževanje o reproduktivnih pravicah od A do Ž
Starostna skupina: Srednja šola
Trajanje: 90 minut ali več
V sklopu projekta Niti ena več, v katerem je sodelovala tudi slovenska Amnesty, so v Kulturnem umetniškem društvu Transformator pripravili izobraževalna gradiva o pravici do splava. Vključujejo tudi izobraževalne podkaste in osebne zgodbe, ki jih lahko uporabite kot izobraževalne vire o tej pomembni temi.
Prenesite izobraževalne vsebine.
Prisluhnite izobraževalnim podkastom.
Genocid, danes in nekoč
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Z mladimi se pogovorimo in delimo znanja o genocidu, kdo so bili posamezniki, ki so pomembno prispevali k temu, da danes velja za mednarodno hudodelstvo in najhujši zločin, ki so ga države dolžne aktivno preprečevati. Z mladimi pogledamo v zgodovino in dediščino kolonializma, katerega del so bili tudi genocidi, ter v današnje dni, ko smo še do pred kratkim »v živo« spremljali ravnanja Izraela v Gazi, ki so pripoznana za genocidna.
Prenesite predlog delavnice Genocid, danes in nekoč.
Prezentacija, ki vam je v pomoč pri izvedbi delavnice.
Palestinska poezija
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Z branjem, analizio in recitiranjem pesmi palestinskih pesnic in pesnikov mladim predstavite okoliščine, v katerih živi palestinsko prebivalstvo pod izraelskim režimom apartheida in med trenutnimi napadi Izraela na Gazo, za katere je Amnesty International v svojem poročilu ugotovil, da gre za genocid.
Prenesite predlog delavnice Palestinska poezija.
Kdo smo mi, kdo je zraven?
Starostna skupina: Srednja šola
Trajanje: 90 minut ali več (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Udeleženci_ke izkusijo situacijo poljubno določenega izključevanja in razmislijo, na podlagi česa so nam v današnjem svetu podeljene pravice, kako deluje demokracija, katerim informacijam lahko zaupamo in kako bi lahko bilo drugače.
Prenesite predlog delavnice Kdo smo mi, kdo je zraven?
Demokratično soodločanje
Starostna skupina: Srednja šola
Trajanje: 90 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Udeleženci_ke razmišljajo o pomenu demokratičnega soodločanja in ekonomske demokracije. Mladi spoznajo koncepte pravice do protesta, pisanja apelov in pritožb, referendumov, participativnega proračuna in razmislijo o pomenu, da bi tega poznali že v šolah.
Prenesite predlog delavnice Demokratično soodločanje
Naš planet – naše pravice
Starostna skupina: OŠ (3. triada)
Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med okoljem in človekovimi pravicami. Prepoznajo, katere človekove pravice so ogrožene v povezavi z okoljskimi spremembami.
Prenesite predlog delavnice Naš planet – naše pravice
Zemlja in njeni zagovorniki
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med varovanjem okolja in ščitenjem človekovih pravic. Prepoznajo, katere človekove pravice so ogrožene pri okoljevarstvenikih_cah.
Prenesite predlog delavnice - Zemlja in njeni zagovorniki
Varovanje okolja
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut (Aktivnosti lahko prilagodite glede na vaš razpoložljiv čas.)
Udeleženke_ci identificirajo in analizirajo povezavo med varovanjem okolja in ščitenjem človekovih pravic.
Prenesite predlog delavnice - Varovanje okolja
Interaktivni kvizi o Ciljih trajnostnega razvoja
Starostna skupina: OŠ (3. triada)
Trajanje: 40 minut
Udeleženci spoznajo Cilje trajnostnega razvoja in se s pomočjo kvizov, ki jih izvajajo na platformi Kahoot!, učijo dejstev o posameznih Ciljih trajnostnega razvoja
Prenesi predlog delavnice - CTR 1 - Odprava revščine
Prenesi predlog delavnice - CTR 3 - Zdravje in dobro počutje
Prenesi predlog delavnice - CTR 4 - Kakovostno izobraževanje
Človekove pravice in solidarnost
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada)
Trajanje: 80 + 60-120 minut
Udeleženci spoznajo človekove pravice in načine, kako izraziti solidarnost z zaposlenimi v ključnih poklicih v lokalni skupnosti. Aktivnost lahko razdelite na več učnih ur, celotno aktivnost ali dele (npr. izdelovanje solidarnostnih sporočil) udeleženci lahko izvedejo samostojno kot domačo nalogo.
Veliki in mali koraki
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 80 minut
Udeleženci s pomočjo statistike in aktivnosti spoznajo, kako neenakost spolov lahko vpliva na razvoj skupnosti in držav.
Okoljski Med dvema ognjema
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada)
Trajanje: 30 minut
Namen aktivnosti je skozi hitro igro prikazati, kako naraščajoči izpusti toplogrednih plinov vplivajo na globalno segrevanje. Aktivnost je lahko podlaga za nadaljnje znanstveno razumevanje izpusta toplogrednih plinov in globalnega segrevanja ter osnova za diskusijo o tem, kako lahko na to vplivamo s svojimi dejanji.
Igra z ogljikovim dioksidom
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada)
Trajanje: 20 minut
Udeleženci učinek tople grede razumejo s prikazom, kako ogljikov dioksid v ozračju zadržuje toploto in ščiti zemljo. Z aktivnostjo je prikazano, kako dejanja ljudi vplivajo na koncentracijo toplogrednih plinov v ozračju.
Izginjajoči otok
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in
Trajanje: 20 minut
Udeleženci razumejo, kako topljenje ledu in dvig morske gladine vplivata na prebivalce otoških in nizkoležečih priobalnih držav.
Življenjska doba odpadkov
Starostna skupina: OŠ (3. triada)
Trajanje: 30 minut
Udeleženci s pomočjo časovnice ugotavljajo, koliko časa traja, da se posamezni materiali razgradijo, in o njihovem vplivu na okolje.
Cena majice
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci razmišljajo, kako smo vsi vključeni v globalno produkcijo in trgovino. Udeleženci razumejo, kaj je dobavna veriga, kako so proizvedena oblačila ter razmišljajo o »zmagovalcih« in »poražencih« v tem procesu.
Bodimo vključujoči
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci spoznajo pojem vključujočih mest/krajev; reflektirajo o posebnih potrebah in kako vsem prebivalcem zagotoviti storitve, ki jim pripadajo; večati ozaveščenost mladih o pomembnosti vključujočih mest/krajev, še posebej z vidika uresničevanja potreb ljudi s posebnimi potrebami.
Kako potuje hrana?
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci razmišljajo o izvoru hrane, ki jo zauživajo, in iščejo rešitve, kako lahko sami prispevajo k bolj trajnostni proizvodnji in distribuciji hrane.
Otok Moja
Starostna skupina: OŠ (3. triada)
Trajanje: 60 minut
Udeleženci razmišljajo o dostopu do (obnovljivih) energetskih virov in skozi aktivnost identificirajo najbolj primerne obnovljive vire energije za prebivalce (fiktivnega) otoka Moja.
Bodi sprememba
Starostna skupina: OŠ (3. triada) in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci spoznajo različne metode, s katerimi lahko državljani nenasilno vplivamo na spremembe. Za vsak primer poiščejo najbolj primerno obliko vplivanja ter ob tem spoznajo pojem (ne)legalnosti posamezne oblike protesta.
Kakšen naj bo svet leta 2030?
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 60 minut
Udeleženci spoznajo cilje trajnostnega razvoja (CTR) in razumejo njihovo medsebojno povezanost, povežejo jih s svojim vsakdanom in razmišljajo o svetu, kjer so CTR uresničeni, ter zapišejo svojo zavezo k doseganju ciljev. .
Kaj je vrstniško nasilje in kako ukrepati?
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 80 minut
Udeleženci spoznajo vrste vrstniškega nasilja in skozi analizo primerov poiščejo rešitve, kako se odzvati, ko so priča vrstniškemu nasilju.
Besede lahko ranijo. In zdravijo.
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 80 minut
Udeleženci spoznajo definicijo sovražnega govora in primere sovražne komunikacije na spletu in v živo. Razpravljajo o ukrepih in zapišejo svoje smernice za pozitivno in vključujočo
komunikacijo.
Vaše = naše = skupno
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 70 minut
Udeleženci spoznajo pojma večkulturnost in medkulturnost ter skozi izkustvo in razpravo ugotovijo, da medkulturnost ni nov pojav in da pozitivno prispeva k družbi kot celoti
Enake možnosti
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci skozi igro vlog ugotovijo, kako dostop do in stopnja izobrazbe vplivata na revščino.
Ekonomska neenakost
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut
Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o vzrokih za ekonomsko neenakost ter o akterjih, ki vplivajo na revščino pozitivno ali negativno.
Odgovornost podjetij
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut
Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o povezavah med odgovornostjo podjetij in človekovimi pravicami.
Pravica do izobrazbe
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut
Udeleženci skozi igro vlog ugotovijo, kako dostop do in stopnja izobrazbe vplivata na revščino.
Pravica do ustreznega bivališča
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 45 minut
Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o pravici do ustreznega bivališča in posledicah, če ne živimo v ustreznem bivališču.
Pravice in dolžnosti
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura
Udeleženci se naučijo prepoznati razlike med pravicami in dolžnostmi.
Spakirajte kovčke
Starostna skupina: OŠ
Trajanje: 30 minut
Učenci se vživijo v vlogo beguncev, ki morajo zapustiti dom, in razmišljajo o tem, katere stvari bi vzeli sabo in zakaj.
Diskriminacija na podlagi rasne in etnične pripadnosti
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura
Učenci se zavejo, kaj je to diskriminacija na podlagi rase in etnične pripadnosti in skupaj poiščejo možne poti, da bi bilo take oblike diskriminacije čim manj.
Diskriminacija
Starostna skupina: OŠ in SŠ
Trajanje: 1 šolska ura
Namen aktivnosti je, da udeleženke in udeleženci razmišljajo in razpravljajo o diskriminaciji, predvsem z vidika rasne diskriminacije.
Veliki ljudje za boljši jutri
Starostna skupina: OŠ (2. in 3. triada) in SŠ
Trajanje: 2 šolski uri
Osredotoča se na življenjske zgodbe (povsem običajnih) ljudi, ki so s svojimi odločitvami in dejanji dosegli spremembo za večjo enakopravnost in človekove pravice živeli vsak dan oz. so prispevali k boljšemu jutri, in na vprašanje, kakšne spremembe lahko dosežemo kot posamezniki.
Kako bi se počutil_a ti?
Starostna skupina: 3. triada OŠ, SŠ
Trajanje: 90 minut
Udeleženci spoznajo, kdo vse tvori LGBT+ skupnost, ter spregovorijo o predsodkih, s katerimi se ta skupnost sooča.
Gledam begunca - vidim človeka
Starostna skupina: 3. triada OŠ, SŠ
Trajanje: 90 minut
Kaj imajo skupnega baloni in begunci? S pihanjem balonov udeleženci vidijo, koliko beguncev gostijo posamezne države in razmerja med bogatejšimi in revnejšimi državami.



