Vsako leto 23. aprila obeležimo svetovni dan knjige. Tudi letos je naša Šola človekovih pravic že tradicionalno sodelovala na Noči knjige, kjer smo skupaj brali knjigi Gobje prigode (Iza Cedilnik Štrukelj), Nekaj črnega (Reza Dalvand) in Na dvorišču ni ograje (Feri Lainšček).
OŠ Šenčur
»19 učencev 3. razreda je uživalo ob branju knjige in poslušanju pesmi, ki sta jo uglasbila Lojze in Romana Kranjčan. Z učenci smo se pogovarjali o SVOBODI ne samo živali, ampak tudi otrok in ljudi okrog nas in širom po svetu. Učenci so prepoznali ODNOS med sosedoma in prišli do spoznanja, če si ti prijazen do živali, do ljudi, do sočloveka, potem lahko tudi pričakuješ, da bodo ljudje, ki te obkrožajo prijazni s teboj in v stiski ti bodo z veseljem priskočili na pomoč. Kajti, lepa beseda lepo mesto najde. Pravega prijatelja drži se z obema rokama. Pravi prijatelj pride, ko drugi odidejo. Učenci so narisali, kar jih je v knjigi najbolj navdušilo oziroma navdahnilo,« je zapisala Ksenija Čebašek, knjižničarka OŠ Šenčur. Več informacij na spletni strani šole.
Vrtec Sveta Ana
»V Rdeči igralnici smo se odločili, da bomo Noč knjige proslavili s knjigo R. Dalvand z naslovom Nekaj črnega. Pričeli smo v sredo, 10. 4. 2024 ob 9.30, ko smo si v jutranjem krogu v knjigi najprej ogledali barvne, slikovite ilustracije. Sledilo je branje pravljice, ki so ga otroci z zanimanjem poslušali. Po koncu so otroci dobili vprašanje ob zadnji ilustraciji (Kaj je to?). Sledili so zanimivi odgovori: vesolje, črni kamen, kakec, polž, ono črno pri ognju, snežakov gumb, raketa, nekaj črnega. Bilo je tudi nekaj podvojenih odgovorov. Sledilo je ustvarjanje – z voščenkami so čim bolj pisano pobarvali cel list.V četrtek smo zgodbo obnovili tako, da so jo otroci ponavljali ob ilustracijah. Sledilo je barvanje pisanih barv s črno – črn tuš, črna tempera barva zmešana z rumenjakom. Celotno risbo je vsak otrok pobarval na črno. V petek in v ponedeljek smo projekt zaključili z ustvarjanjem po knjigi – praskanka, kjer je otrok dobil navodilo, da nariše nekaj črnega, nekaj kar misli, da je to črno v knjigi. Podali so zanimive odgovore. Projekt smo zaključili z razstavo v garderobi vrtca. Nastale so krasne umetnije,« nam je sporočila Špela Čeh, vzgojiteljica v Vrtcu Sveta Ana- Rdeča igralnica.
OŠ Sostro
»V sredo, 24. aprila, smo v podstrešni sobici naše šole ugasnili luči, da je lahko ponovno zasijala tista najmočnejša – luč, ki jo nosi knjiga. Svetila je naravnost v nas in opogumljala s svojimi zgodbami. Da je vsak človek dragocen in edinstven ter da so pasti, ki jih mlademu človeku nastavlja odraščanje, obvladljive, so nas z zanimivim literarnim izborom prepričale mlade bralke: Jerneja iz 9. ter Tija in Maša iz 8. razreda. Z mladimi bralnimi navdušenci smo se družile in brale Natalija Panič, Andreja Miklavčič in Katarina Leban Škoda,« so zapisali na OŠ Sostro.
OŠ Slave Klavore Maribor
»Na OŠ Slave Klavore Maribor smo v okviru projekta Noč knjige izvedli šest srečanj z učenci prve triade. Potekala so od 23. 4. do 26. 4. 2024 v šolski knjižnici. Srečanja so bila izjemno koristna in poučna. Učenci so najprej dobili vpogled v proces nastanka knjige ter spoznali različne poklice, ki so vpleteni v ta proces. Nato smo brali knjigo Gobje prigode, avtorice Ize Cedilnik Štrukelj. Knjiga je bila odlična izbira za spodbujanje vrednot prijateljstva, ki je bilo tudi ključno izhodišče za kasnejši pogovor. Nazadnje so učenci svoje vtise in ideje izrazili skozi risbe in ilustracije, ki smo jih razstavili v knjižnici, kjer so na ogled tudi ostalim obiskovalcem. Prepričani smo, da s tovrstnimi dogodki spodbujamo ljubezen do branja, razvijamo domišljijo ter krepimi kritično, sodelovalno, kreativno in skrbnostno mišljenje pri učencih. Nenazadnje z njimi oblikujemo kulturo branja,« so nam sporočili. Kliknite tukaj za novico na šolski spletni strani.
OŠ Prule
»Dogodek je bil letos namenjen učencem prvih razredov. Prisotnih je bilo 24 učencev. Učenci so v knjižnici prisluhnili pravljici Nekaj črnega preko predstave kamišiba. Po predstavi smo imeli voden pogovor z učenci. Ta je odprl pot v otroško domišljijo in ustvarjanje lastnega konca zgodbe ter ob tem napeljal k razmišljanju o pomembnih sporočilih, ki jih prinaša zgodba. Vsak učenec je pobarval in okrasil svojo kazalko za knjigo z motivi iz pravljice ali lastnim domišljijskim navdihom. Po predstavi so se učenci podali po zavitih šolskih hodnikih in praznih učilnicah na lov za skritim zakladom. Na poti so iskali namige napisane na balonih, razvozlavali so uganke in sestavljali sestavljanke, ki so jih vodile proti cilju. Odkrili so kup reči, ki so (lahko tudi) črne in na koncu odkrili slasten črn zaklad. Razburljivo doživetje, ki bo ostalo vsem v lepem spominu,« je zapisala učiteljica Veronika Habič.
OŠ Preserje pri Radomljah
»Na naši šoli smo mednarodni dan knjig za otroke obeležili z drugimi razredi (85 učencev in 4 učiteljice). Prebrali smo slikanico Reze Dalvanda z naslovom Nekaj črnega. Zgodba, je bila učencem všeč, saj so lahko po svoje zaključili pravljico. Zanimivo je bilo izvedeti kako bi učenci končali zgodbo oz. kaj njim predstavlja skrivnostna črna pika v gozdu. Ugotovili smo, da ni nujno, da črna barva predstavlja samo nekaj negativnega (lahko bi bil samo majhen črn gumb, črn kamen, črna lisa ali pa celo majhen črn mucek ...) in da moramo biti previdni pri širjenju strahu. Noč knjige pa so si drugošolci priredili kar v domačem okolju. V šolski knjižnici so si izposodili knjigo, ki so jo potem prebrali doma hrčku (ali drugim hišnim ljubljenčkom), bratu/sestri, staršem, starim staršem ... V šolsko knjižnico so lahko prinesli risbico kako so praznovali,« so zapisali na OŠ Preserje.
OŠ n. h. Maksa Pečarja
»Dogodek Noč knjige smo izvedle 17.4.2024 za učence 3. razredov. Aktivnosti, ki so jih izvajali so bile: spoznavni bingo, uganke, katere so ugibali in brali med seboj. Imeli smo pravo čajanko ob prebiranju knjige Na dvorišcu ni ograje. Seveda smo se o knjigi pogovarjali in tudi narisali na naše posebne stoječe svetleče panoje. Zgodba se namreč zaključi tako, da poveže njihovo razmišljanje glede sveta, okolja, medsebojnih odnosov, prijaznosti, pomoči drug drugemu...kar dandanes ni samoumevno in če bodo vsaj ti knjižni molji te lastnosti trosili okoli, bo družba boljša. Vsak udeleženec se je naučil in izdelal personalizirano knjižno kazalko. Imeli smo tudi orientacijo na igrišču v povezavi z knjižnimi uspešnicami lov za besedilom. Na primer: ko so našli listek je gor pisalo naredi toliko mavričnih poskokov kolikor je palčkov ob Sneguljčici. Učenci so uživali in še izdelujejo plakate na temo našega druženja,« je zapisala mentorica Anja Kastelic Merhar.
OŠ Milojke Štrukelj Nova Gorica
»Tudi letošnje šolsko leto smo se z učenci priseljenci z veseljem pridružili projektu Noč knjige. S prvošolci smo brali čudovito slikanico iranskega avtorja Reze Dalvanda, ki nam jo je podarila organizacija Amnesty International Slovenija. Že naslov in izgled slikanice sta otroke zelo pritegnila in začela buriti otroško domišljijo. Zgodba se začne tako, da gozd zažari v vseh barvah na jasi pa se pojavi nekaj črnega, ki je majhno in okroglo, živali pa začnejo ugibati, kaj bi to lahko bilo: ena od leopardovih lis, košček odlomljene zvezde, nevarnost iz kraljeve palače … Otroci so bili radovedni, veliko so spraševali, razmišljali in delili svoje ideje. Nato pa so dobili priložnost, da svoje zamisli likovno poustvarijo. Njihove ilustracije smo združili v plakat, ob katerem je vsak otrok predstavil svojo zamisel. Naše izdelke smo razstavili v šolski knjižnici, vam pa z veseljem pošiljamo nekaj fotografij. Hvaležni smo vam, da smo lahko tudi mi prispevali svoj drobec k projektu Noč knjige,« je zapisala mentorica projekta Karmen Plesničar.
OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova
»23. april je svetovni dan knjig in avtorskih pravic, simbolni dan svetovne literature in promocije branja, ki ga je razglasil Unesco leta 1995. Učenci večkrat skozi šolsko leto slišijo, da jih knjige lahko veliko in marsikaj naučijo, zato z veseljem sodelujemo pri projektu z organizacijo Amnesty International Slovenije, kot je noč knjige. V dar smo prejeli knjigo Ferija Lainščka, Na dvorišču ni ograje. Knjigo smo prebrali z učenci, ki so se udeležili dogodka. Najprej smo zgodbo prebrali, nato smo poiskali temo zgodbe in se pogovarjali. Vsak je povedal svoje mnenje in vsak je poskusil povedati, kaj je glavno sporočilo zgodbe. Brez posebne motivacije so učenci sami začeli razlagati podobne zgodbe in ob tem niso pozabili vključiti svojih čustev, kadar so sami potrebovali pomoč in kadar so oni komu pomagali. Ker gre večinoma za podeželske otroke, jim je zgodba bila pisana na kožo, saj imajo stik z živalmi in ograjami vsak dan. Pomembno jim je , da so sprejeti in kritični so do tistih, ki ne sprejemajo ne vsakdanjosti ne drugačnosti. Pomembno jim je, da so slišani in naučiti se morajo poslušati. Vedo, da besede bolijo in vedo, da besede zdravijo. Tako so prišli do ugotovitve, da sta komunikacija in medsebojno razumevanje pomembni. Najboljši jim je bil ustvarjalen trenutek ob koncu, ko so lahko narisali svoj najljubši del zgodbe. Nato pa zadovoljni in hkrati utrujeni, ob nočnih svetilkah zaspali v telovadnici šole,« nam je v sporočilu zapisala mentorica Jerica Golob Peterka.
OŠ Branik
»Ob svetovnem dnevu knjige, ki ga obeležujemo 23. aprila, po vsem svetu potekajo aktivnosti v okviru Noči knjige – dogodka, ko mladi in stari v šolah, knjižnicah, kulturnih ustanovah … berejo, ustvarjajo, predvsem pa uživajo v svetu knjig. Na šoli smo tako v četrtek, 25. 4. 2024, organizirali že tradicionalno večerno srečanje z učenci od 1. do 7. razreda. Letos smo v goste povabili ilustratorko Ano Maraž, ki je učence popeljala v svet risanja naslovnic. Z učenci smo se ob 18. uri srečali v avli, kjer jih je najprej pozdravil gospod ravnatelj Davorin Majhenič. Po nagovoru smo se razdelili v dve skupini: prva triada se je najprej seznanila z gospo Ano, ostali učenci pa so se podružili v knjižnici ob dobrih knjigah in umirjeni glasbi. Po dobri uri ustvarjanja in branja je sledilo sladko presenečenje, nato pa so se učenci druge in tretje triade preizkusili kot ilustratorji, učenci prve triade pa so vstopili v čarobni svet pisane besede. Večer smo zaključili ob ugankah in sprehodu z lučkami po zatemnjenih hodnikih šole. Imeli smo se zelo lepo in se že veselimo srečanja naslednje šolsko leto,« so dogodek opisali na OŠ Branik.
Dijaški dom Vič
»Knjiga in material za izvedbo: Učenje o človekovih pravicah s pomočjo knjig (Amnesty International), Iza Cedilnik Štrukelj: Gobje prigode. V torek, 23. 4. 2024, smo se v Dijaškem domu Vič zbrali v učilnici na traktu vzgojne skupine 2B. Namesto večerne prisotnosti, ki bi sicer potekala v omenjenem času, smo si privoščili poslušanje in branje Gobjih prigod avtorice Ize Cedilnik Štrukelj. Prisotnih je bilo 24 dijakinj_ov, od tega 21 deklet in 3 dečki. Na prvi pogled je slikanica namenjena mlajši populaciji, a vsi poznamo moč dvojnih dna zgodb. Po branju smo se pogovorili o všečnosti knjige in/ali njenih delov. Izluščili smo njeno glavno sporočilo, ki govori o nesprejetosti in pripadanju, o prijateljstvu in pomoči. Kar nekaj dijakov_inj je izpostavilo, da so bile tudi same kdaj v podobni situaciji, bodisi na strani rdeče mušnice – izločenih, bodisi so bile_i tiste_i, ki so izločali druge. Vsi so izpostavili, da tovrsten občutek ni prijeten. Povedali so tudi, da je včasih težko biti prijazen z nekom, ki vztraja pri pripadanju v neko družbo, kljub temu, da ga ta družba ne želi sprejeti medse in ji_mu je večkrat povedano in pokazano, da to ni zaradi njegovih lastnosti, pač pa nezanesljivega, navidez prijaznega a v resnici zahrbtnega vedenja (npr. izdajanje zaupanja ali skrivnosti, obrekovanje, »šuntanje«, dvoličnost…) Pogovarjali smo se tudi o tem, kot katera izmed gob v zgodbi se največkrat počutijo. Dve dijakinji sta tudi narisali gobici, ki predstavljata njuno počutje, saj jima je bilo to lažje, kot ustno izpostaviti. Človekove pravice, ki so jih izpostavili v povezavi z Gobjimi prigodami, so nediskriminacija, odgovornost in spoštovati pravice drugih, svoboda prepričanja ter svoboda izražanja in širjenja (pravilnih, nezaupnih) informacij. Preživeli smo prijeten večer, ki se je iztekel v Noč knjige,« je zapisala mentorica Maruša Gajić.
2. OŠ Slovenska Bistrica
»23. april je svetovni dan knjige, zato smo se tudi letos na 2. osnovni šoli Slovenska Bistrica pridružili projektu Noč knjige. S šestošolci smo spoznali knjigo Gobje prigode, ki jo je napisala Iza Cedilnik Štrukelj. Zgodba, ki govori o prijateljstvu, medsebojni pomoči in sprejemanju drugačnosti, se nas je zelo dotaknila. Spoznali smo, da se tudi sami velikokrat znajdemo v situaciji, ko nismo sprejeti v družbo. Takrat se v nas prebudijo neprijetni občutki. Tudi mi smo ena izmed skupnosti, ki kljub različnosti živi skupaj. V nadaljevanju smo se lotili praktičnega dela, in sicer smo narisali pravo gobjo družino, drugi smo pisali pismo prijatelju ali pesem o prijateljstvu in celo ustvarili nenavadne recepte, kot je koprivin naraste, solata iz bukovega listja, robidini medenjaki … Nato smo izdelali plakat in ga izobesili na hodniku naše šole, saj želimo, da bi jih prebrali tudi drugi. Ustvarjanje nam je bilo zelo všeč, hkrati pa smo spoznali veliko življenjskih resnic ter se spomnili, kako pomembno je v življenju prijateljstvo. Naj zaključimo z mislijo avtorice, ki pravi: "Prijateljstva ne moreš videti in vohati, čutiti ga moraš v srcu.",« je zapisala mentorica Tanja Keber.
OŠ Dobravlje
»Na OŠ Dobravlje, podružnična šola Črniče smo letos prav na Noč knjige, 23. 4. 2024, organizirali dogodek za vse učence, ki so želeli priti zvečer nazaj v šolo na bralno urico. Ob 19.00 smo se tako zbrali v šolski avli. Z učenci so prišli tudi nekateri mlajši bratci in sestrice, starši in stari starši. Po uvodnem pozdravu smo odšli po učilnicah. Ker je bilo skupin 5, mi pa smo imeli le eno podarjeno knjigo, (ostali dve smo si izposodili v lokalni knjižnici), smo brali tudi še druge knjige, ki smo si jih izposodili v knjižnici. Učencem smo dali v učilnico kupček knjig primernih njihovi starosti. Učencem so brali starejši – mame, babice in v 5. razredu srednješolka. Ta ura je bila posvečena le glasnemu branju. Učenci so polni vtisov po eni uri odšli domov. Naslednje dni smo se v podaljšanem bivanju pogovarjali o slikanici Nekaj črnega. O vsebini smo učiteljice imele voden pogovor, nato pa so izdelali še vsak svoj izdelek. Napisali so nadaljevanja zgodbice Nekaj črnega. Knjigo so z zgibanjem in rezanjem izdelali iz enega lista papirja. Nastale so zelo zanimive zgodbe, polne domišljije. Nastale knjige so učenci takoj odnesli domov,« je zapisala Darja Henigman, koordinatorica projekta Noč knjige.
OŠ Dragotina Ketteja
»Založba Sanje vsako leto ob Svetovnem dnevu knjige, 23. aprilu, pripravi dejavnosti, ki jih poimenuje Noč knjige. Dogodki, povezani z branjem in knjigami, se vrstijo v aprilu in maju, eden pomembnejših je bil 20. aprila knjižni Sejem na zraku v parku Zvezda v Ljubljani. Tudi naša šola se je v sodelovanju z Amnesty International Slovenija pridružila bralnemu prazniku. Sodelovali so učenci pravljičnega krožka in projektnega tedna Krea(k)tivne urice. Brali smo knjigo Ferija Lainščka Na dvorišču ni ograje, ki je nastala po glasbeni predstavi Romane Kranjčan. Zgodba govori o dveh sosedih na vasi, oba imata veliko živali, vendar se po značaju in odnosu do njih močno razlikujeta. Romana ima živali spuščene, Ferdo pa zaprte v ogradah. Najprej sta ves čas v sporu, postopno pa se bolje spoznata, si pomagata in postaneta dobra soseda. Z učenci smo po branju ob ilustracijah obnovili zgodbo, se pogovarjali o svobodi in sprejemanju različnosti, poslušali pesmi, oponašali živali ter ilustrirali zgodbo. Lepo nam je bilo v skupnem druženju, hvala AI Slovenije za podarjeno knjigo in vse aktivnosti, ki jih izvajajo za boljši svet,« so nam sporočili iz OŠ Dragotina Ketteja.
OŠ Milojke Štrukelj, podružnična šola Ledine
»Letos smo učencem pričarali prav posebno presenečenje. Poskrbeli smo za medgeneracijsko pomoč, zato do učenci devetih razredov prišli na obisk in učencem prebrali knjigo Gobje prigode avtorice Ize Cedilnik Štrukelj. Učenci so bili nad presenečenjem zelo navdušeni, po branju knjige so preživeli še nekaj prostega časa s starejšimi učenci in se z njimi pogovorili o prijateljstvu. Po končanem prijetnem druženju je vsak učenec narisal svojo gobo in poleg napisal lepo misel o prijateljstvu. Nato smo skupaj naredili plakat z naslovom Prijatelja nosimo v srcu. Učencem je bila knjiga zelo všeč, radi so jo poslušali in se pogovarjali o prijateljstvu in sprejemanju »drugačnih«. Na koncu smo prišli do zaključka kaj je v prijateljstvu res pomembno,« je zapisala mentorica Tina Rajko.
2. OŠ Slovenska Bistrica
»Letos smo na 2. osnovni šoli Slov. Bistrica pridružili projektu Noč knjige, ki poteka v sklopu svetovnega dneva knjige, ki se je odvijal v mesecu aprilu. V letošnjem šolskem letu so pri projektu sodelovali šestošolci s knjigo Na dvorišču ni ograje Ferija Lainščka. S šestošolci smo se najprej igrali socialno igro. V krog smo postavili en stol manj, kot je učencev. Nekdo od učencev je bil znotraj kroga in povedal eno trditev, ki se začne s »tisti, ki … se naj presede na drug stol.« Tako so postavljali različne trditve, npr. tisti, ki živi v bloku, se naj presede na drug stol, tisti, ki ima rad čokolado, se naj presede na drug stol, tisti, ki ima rjave oči, se naj presede na drug stol … Učenci so tako spoznali, da smo si med sabo različni – nismo vsi rjavooki, ne živimo vsi bloku in vsi nimamo radi čokolade, pa kljub temu nas ta drugačnost ne razdružuje in preprečuje, da bi postali med sabo dobri prijatelji. Potem smo se pogovarjali, da moramo na takšen način sprejemati tudi versko, narodno, socialno in jezikovno drugačnost. Spregovorili smo o temeljnih človekovih pravicah in o tem, da si vsak izmed nas zasluži varno, spoštljivo in zdravo okolje, v katerem biva. Nato smo prebrali pravljico pisatelja Ferija Lainščka Na dvorišču ni ograje. Zgodba govori o pomenu prijateljstva, ki ga je mogoče negovati, kljub temu da imamo drugačen pogled na življenje, miselnost in način življenja. V zgodbi spoznamo dva soseda, ki svobodo drugače dojemata, zato se odločita, da bosta na svojem dvorišču zgradila ograjo, s čimer bosta preprečila nadaljevanje z medsebojnimi konflikti. Kmalu zatem spoznata, da je bilo življenje brez ograje na dvorišču lažje. Ob podiranju ograje se izkaže, da si svoboden takrat, ko nisi omejen. Sosed dojame, da si svobodo zaslužijo tudi njegove živali, ki jih je imel do spora s sosedo zaprte. Po prebrani pravljici smo z učenci iskali sporočila zgodbe in hitro so ugotovili, da ograja ne predstavlja samo meje na zemljišču, ampak meje tudi v odnosih. Preko razgovora so podali pozitivne in negativne učinke postavljanje ograje oziroma mej. Svoboden si lahko, ko nisi omejen, prav tako pa lahko svobodo čutiš, ko imaš svoj omejen prostor, kjer delaš, kar želiš. Učenci so na list zapisali sporočila zgodbe, kot so: Pravi prijatelji nas sprejemajo takšne, kot smo; Podiramo meje med seboj; Svoboda je največja sreča; Sodelovanje je ključno za ustvarjanje boljšega sveta; Če potujemo v jati, noben cilj ni nedosegljiv; Nikoli ne veš, kateri nov znanec postane tvoj najboljši prijatelj; Svet bi bil dolgočasen, če bi bili vsi enaki; Različnosti med ljudmi so kot barve mavrice – vsaka ima svoj čar in lepoto; Ne sodi nikogar po zunanjosti; Tudi če ne govorimo istega jezika, lahko postanemo dobri prijatelji; Nikogar ne puščamo samega na poti; V težkih trenutkih je potrebno združiti moči. Nato smo ustvarili plakat z napisom Podiramo ograje med nami. Učenci so lahko pisali izbrane misli iz knjige ali ustvarjali pesem. Tako je plakat postal pisan, barvit, edinstven, tako kot je 6. b. Plakat smo namestili na oglasno desko na hodniku, okrog njega pa nalepili sporočila prebrane knjige, ki nas bodo opominjala k strpnosti, sprejemanju drugačnosti in hvaležnosti, da imamo svobodo,« je zapisala mentorica Katja Leva.
POŠ Vitomarci
»V četrtek, 16. 5. 2024, smo na POŠ Vitomarci za učence 1. in 2. razreda pripravili dogodek Noč knjige, ki je bil hkrati tudi zaključek bralne značke. Sodelovalo je 26 učencev, knjižničarka in tri učiteljice.Najprej je knjižničarka doživeto pripovedovala o življenju gob ob pravljici Gobje prigode. Spoznali smo, da smo si tako kot gobe različni po velikosti, barvi in vonju. Združuje pa as prijateljstvo. Učenci so se razdelili v tri skupine. V prvi so ustvarili sliko rdeče mušnice ter jo postavili v okvir. V drugi so mešali čarobni napoj prijateljstva in ga postavili v gozd med gozdne sadeže. Tretja skupina otrok pa je imela v telovadnici gobje igre, med katerimi so se dodobra razgibali pri plazenju pod drevesnimi koreninami, se skrivali pred dežjem in se kotalili z vetrom. Učiteljice verjamemo, da bodo otroci še naprej tako vneto brali in se podajali v čudoviti svet zgodb,« nam je sporočila mentorica Tatjana Škerbec.
OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica
»23. aprila 2024 smo imeli na naši matični šoli Noč knjige za naše prvošolce. Delavnice so potekale od 14. do 16. ure na OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica. Skupaj smo prebrali knjigo Ize Cedilnik Štrukelj z naslovom Gobje prigode. Pri branju smo si pomagali s slikami gobic, katere smo nalepile na palčke (kot lutke). Nato smo po skupinah poustvarjali. Nastala je čudovita zbirka družabnih iger na temo gobic, s katerimi se lahko naši učenci igrajo in si stkejo še pristejše prijateljske vezi,« so nam sporočili na OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica.
Srednji ekonomski, storitveni in gradbeni šoli Kranj
»Na šolski spletni strani smo k branju sicer povabili vse dijake (cca 700) in učitelje (cca 60) preko obvestila. Pod mojim "okriljem" smo knjigo prebrali s 4-imi oddelki: 2. letnik, smer administrator (10 dijakov), 2. letnik, smer trgovec (10 dijakov), 2. letnik, smer ekonomski tehnik, a.oddelek (28 dijakov), 2. letnik, smer ekonomski tehnik, b.oddelek (29 dijakov). Po prebrani knjigi je sledila zelo zanimiva diskusija z dijaki. Nastal je tudi plakat, ki ga lahko vidite na sliki (glejte prilogo). Na njem so nalepljeni listki, na katerega so dijaki napisali mnenje, kaj je po njihovem mnenju sporočilo knjige in kaj jim pomeni pojem svobode,« so nam sporočili iz Srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Kranj.
OŠ Dušana Muniha Most na Soči
»Na OŠ Dušana Muniha Most na Soči so tretješolci tudi letos sodelovali v projektu Noč knjige. V okviru bralnih uric so prebrali knjigo Na dvorišču ni ograje. Sama zgodba je bila učencem zelo všeč, predvsem jim je bilo všeč, ker so bile v samo zgodbo vključene pesmice, ki so jih lahko med branjem knjige poslušali. Prav zaradi tega, jim je bila knjiga še bolj zanimiva, saj so se nekateri učenci s takim branjem prvič srečali. O vsebini knjige so se temeljito pogovorili in kmalu ugotovili, da ima globoko sporočilo. Spoznali so pomen prijateljstva in medsebojne pomoči. Pogovarjali so se, kaj jim je bilo v sami zgodbi najbolj všeč, naštevali so glavne osebe, ki so nastopale v zgodbi ter razmišljali, katera so glavna sporočila v zgodbi. Po branju so učenci likovno ustvarjali. Narisali so svoj najljubši del zgodbe,« je zapisala mentorica Ana Selinec Kozorog.
OŠ Bršljin
»V OŠ Bršljin je 17. maja 2024 potekala noč knjige za učence predmetne stopnje, ki so uspešno opravili bralno značko. Dogodka se je udeležilo šestnajst učencev. Druženje smo pričeli ob peti uri v avli šole z branjem zgodbe Nekaj črnega iranskega pisatelja Reze Dalvanda. Izvod knjige smo prejeli s strani organizacije Amnesty, ki s predlogi za branje in izvajanje noči knjige na osnovnih šolah spodbuja branje in pogovor o vedno aktualnih temah sprejemanja drugačnih, medsebojni pomoči in spoštovanja tako ljudi kot narave. Zgodba govori o neznani črni reči, ki se nekega jutra pojavi na gozdni jasi. Vznemirjene živali ugibajo, kaj neki bi to lahko bilo, in v gozdu nastane prava zmešnjava, saj si vsaka žival to predstavlja po svoje. Sledil je pogovor o tem, kaj si učenci predstavljajo, da se je pojavilo na jasi. Vsak si je predstavljal nekaj svojega; od koščka Sonca, črne luknje do kroglice hrošča govnača. Ugotovili smo tudi, da ljudje črno barvo pogosto povezujemo z negativnimi stvarmi, kot sto smrt, strah in žalost. Pogovor smo nadaljevali z razmislekom in debato o tem, kdaj so črne reči lahko dobre; na primer nočno nebo, kadar se zazremo vanj. Drugi del druženja smo zaključili s pogovorom, kako lahko mi življenje spreminjamo na bolje. Na tej točki bi zapisala misel devetošolke, ki je povedala, da ima posameznik moč, da spreminja življenje na bolje, v kolikor si to res želi, se trudi in da vse od sebe. Meni, da marsikaj lahko spremenimo, je pa potrebno veliko truda in volje,« so nam sporočili.
OŠ Korena
»Med tretješolci se je v razredu pojavilo nekaj črnega, čudnega, nenavadnega. Le kaj je to? Je živo? Nevarno? Grize? Nas mora biti strah? Čigavo je? Ta vprašanja in čudni občutki so nas obdajali v petek zjutraj, 10. 5. 2024, ob pogledu na črno nenavadno kepico, ki se je znašla med nami. 23. aprila je Svetovni dan knjige. Založba Sanje že več let organizira dogodek Noč knjige, ki pa ni le enkraten dogodek, temveč traja v mesecu aprilu in maju. Letos smo se odločili, da bomo tudi mi sodelovali s svojim razrednim dogodkom. Od Amnesty International smo tako prejeli čudovito slikanico iranskega avtorja Reze Delvanda NEKAJ ČRNEGA. Ob čaju, piškotih in čudoviti knjigi smo klepetali in raziskovali temno, črno, neznano, a hkrati iskali barvite poti, ki lahko prinašajo veselje in navdih kljub neznanemu in temnemu,« so zapisali.
OŠ Ivana Tavčarja Gorenja vas
»V petek, 5. aprila 2024, so učenke in učenci 3. a starše povabili v učilnico na ogled razstave plakatov pravljic in »gledališč v škatlah.« Ker je vreme kar vabilo v naravo, so nato odšli na travnik in v gozd, kjer so našli rešitve desetih ugank. Skrbno so jih shranili v škatle od jajc. Po večerji so otroci prisluhnili pravljici Majde Koren Skuhaj mi pravljico! Pravljico pa znajo »skuhati« tudi otroci. Nato so si v knjižnici pripravili ležišča ter prisluhnili rezultatom ankete priljubljenosti pravljic med starši in starimi starši iz njihovega otroštva. Zmagale so pravljice Janko in Metka, Volk in sedem kozličkov ter Rdeča kapica. Sledila je izmenjava knjig med učenci in učenkami. Končno so se lotili branja z naglavnimi in žepnimi svetilkami. Spali so bolj malo, v sanje pa so se jim gotovo prikradle dogodivščine s prijatelji in pravljičnimi junaki,« sta zapisali učiteljica 3. a Mateja Barbič in knjižničarka Barbara Tušek.- Več informacij in fotografij najdete na spletni strani šole, kliknite tukaj.
OŠ Šempeter v Sav. dolini
»V mesecu marcu smo na OŠ Šempeter v Sav. dolini gostili nadarjene učence iz sosednje OŠ Griže. Učencem iz sosednjega kraja smo predstavili kraj Šempeter in v popoldanskem času izvedli športne aktivnosti. Najpomembnejši delavnici našega srečanja pa sta bili literarni večer in projekt Noč knjige. V šolsko knjižnico smo povabili bivšo učenko naše šole, ki sedaj obiskuje četrti letnik gimnazije. Predstavila je svojo pesniško zbirko Naročje zvezd, ki jo je izdala v tem šolskem letu. Nato smo učencem prebrali knjigo Nekaj črnega, iranskega pisatelja Reza Dalvanda, ki smo ga podrobneje spoznali. Pogovarjali smo se o islamski republiki Iran, geografski legi, družbeni in politični ureditvi ter gospodarstvu. Razmišljali smo o človekovih pravicah in svoboščinah ter spremembah, ki jih lahko prispevamo v življenju in okolici. Sledila je likovna delavnica na temo nekaj črnega. Učenci so razmišljali, kaj zanje predstavlja črna pika. Na večje liste so s črnilom narisali packo, iz katere so z voščenkami narisali svojo predstavitev. Hkrati so razmišljali o svojem zaključku knjige. Vsak učenec je predstavil risbo in pojasnil, kaj si je zamislil. Delavnica je bila zelo uspešna in nastali so čudoviti likovni izdelki, ki smo jih razstavili v avli šole,« je zapisala koordinatorica projekta Tideja Potrč, knjižničarka.
OŠ Neznanih talcev Dravograd
»Ob svetovnem dnevu knjige, ki ga obeležujemo 23. aprila, po vsem svetu potekajo aktivnosti v okviru Noči knjige – dogodka, ko mladi in starejši v šolah, knjižnicah, kulturnih ustanovah… berejo, ustvarjajo, predvsem pa uživajo v svetu knjig. Noči knjige smo se ponovno pridružili tudi na naši šoli. V okviru šolske skupnosti smo izvedli jutranjo bralno pogovorno srečanje za naše prvošolčke. Prebirali in družili smo se ob izbrani knjigi Ize Cedilnik Štrukelj Gobje prigode. Z zanimanjem se nam je pridružila še skupina tretješolcev. Noč knjige ima poslanstvo – obsijati pozabljeno in čudovito notranje bistvo. Povrniti upanje in zaupanje v drugega. Kot je še zapisala ekipa Noči Knjige: "Svet se spreminja in prebuja s knjigo v roki. Z branjem prižigamo luč prihodnosti." Berimo,« je sporočila Tadeja Grubelnik, mentorica šolske skupnosti in koordinatorica Noči knjige 2024. Več informacij in fotografij na spletni strani šole, kliknite tukaj.
OŠ IV Murska Sobota
»Na OŠ IV Murska Sobota smo se priključili dogodkom ob NOČI KNJIGE. Izbrali smo slikanico Dvorišče brez ograje. Že pred branjem smo iskali asociacije na besedo OGRAJA, ugotovili, da ograje razmejujejo, razdružujejo. Ob tem smo se spomnili, da smo različni in zato tudi bogati ter da znamo bivati skupaj, tudi preživeti NOČ KNJIGE v šoli, prespati s sošolci, pripraviti malico, zajtrk in še kaj. Ker smo noč knjige popestrili tudi z predstavitvami najljubših knjig in igrač, česar namen je bil tudi sprejemanje, poslušanje, dovoliti si izraziti svoje mnenje na primeren način ipd. Prav tako smo v večer vključili dve igri iz knjige Prvi koraki, ki sta obogatili naš program (iskali so z opisi TISTEGA, sodelovali v igri primi se za uho, ki nam je povzročala kar nekaj težav, hkrati pa izzvala nasmehe. Knjigo Na dvorišču ni ograje so učenci dobro sprejeli, tematika jim je bila blizu, saj prihajajo večinoma iz vaškega okolja. Za popestritev pa je skoraj vsak našel primer razprtij med sosedi ali primerov, kjer se jim kaka žival smili (da je npr. zaprt pes v boksu). Iz besedila pa smo lahko izluščili tudi nauku- za rešitev spora med sosedi je morda potrebno kakšno skupno kosilo ali skupna vačerja :) Povzeli pa smo tudi to, kar lahko prenesemo v naša življenja, “Spori niso dobri, nikoli ne veš, kdaj boš potreboval soseda” (Tadeja). Po prebrani knjigi smo likovno poustvarjali najljubši del iz knjige in uprizorili posamezne odlomke. Najraje so odigrali prizor, ko je gospod Ferdo prosil za pomoč sosedo Romano in ko je ta predstavila svoje pogoje, učenci pa so dodajali še kakšnega svojega. Tudi s pomočjo knjige Na dvorišču ni ograje smo preživeli lep, nepozabno NOČ KNJIGE,« je zapisala koordinatorica projekta Valerija Kranjec.
OŠ Metlika
»V sodelovanju z Amnesty International Slovenija (AIS), kjer deluje Šola človekovih pravic, smo v 7. a in 7. b razredom obeležili svetovni dan knjige. Naše druženje je potekalo med uro Domovinske in državljanske kulture in etike. Prebrali smo knjigo, ki je tesno povezana s človekovimi pravicami in nam jo je podarilo društvo Amnesty International Slovenije, Na dvorišču ni ograje, avtorja Ferija Lainščka. Dobro smo poslušali zgodbo, potem pa smo se razdelili v skupine. Vsako skupino je predstavljala ena žival gospe Romane ali gospoda Ferda. V skupinah smo skupaj razmišljali: katere človekove pravice lahko prepoznamo v zgodbi, kako si mi predstavljamo svobodo, kje v svetu najdemo ograje (spoznali smo, da obstajajo prave ograje in tudi take, ki jih s očmi ne moremo videti) ter kakšen je njihov namen. Med uro smo spoznali pomen sodelovanja in medsebojne pomoči, razumevanja s sosedi ter kakšne pravice so kaj hitro lahko kršene. Pogovarjali smo se tudi o tem, kako težko je, ko se moraš preseliti in kako se v novem okolju vključiti v družbo,« je zapisala knjižničarka Naja Kebe.
OŠ Benedikt
»V torek, 23. aprila 2024, je v dopoldanskem času potekal projekt Noč knjige. Sodelovali so učenci 5. b razreda. Društvo Amnesty International Slovenije nam je podarilo knjigo Ferija Lainščka Na dvorišču ni ograje. Učencem sem knjigo predstavila in jo prebrala. Sledil je pogovor o sporočilu zgodbe. Učenci so povedali, če so sami kdaj potrebovali pomoč ali jo komu nudili. Pogovarjali smo se tudi o pomenu ograje, kje jih najdemo ter kakšen je njihov namen. Podali so svoja mnenja, ali bi lahko živeli brez ograje, kaj jim predstavlja pojem svobode, kdaj se sami počutijo svobodni. Razmislili so, ali so v zgodbi izpostavljene tudi katere človekove pravice. Po pogovoru o zgodbi so učenci narisali najljubši del knjige in predstavili sporočila z naukom zgodbe. Med ustvarjanjem so poslušali pesmi, ki so priložene h knjigi. Pesmi so jim bile zelo všeč. Izdelki poustvarjanja so razstavljeni v avli 2. nadstropja,« je zapisala knjižničarka Mihaela Ruhitel.
OŠ Franceta Prešerna Kranj
»Z učenci smo prebrali knjigo Na dvorišču ni ograje Ferija Lainščka. Po prebrani knjigi so o njej delili svoje mnenje, nato pa smo imeli pogovor o mejah v našem življenju - v svojem življenju, v Sloveniji in tudi po svetu. Ugotovili smo, da imajo učenci različna mnenja glede tem, ki so trenutno aktualne (svoboda, vojne, begunci). Ugotovili so, da mnenj ne moremo deliti črno-belo, da je velikokrat težko določiti, kdo ima prav in kdo ne. Nato so učenci še ustvarjali - ilustrirali, pisali pesmi,« so nam sporočili.
OŠ Sveta Ana, podružnica Lokavec
»Na podružnični šoli Lokavec smo v sklopu vseslovenske akcije Noč knjige izvedli krožno branje slikanice Gobje prigode (avtorice Ize Cedilnik Štrukelj in ilustratorice Erne Kovač), ki smo jo dobili v dar od Amnesty International Slovenije. Po branju smo se, s pomočjo metode sedmih klobukov razmišljanja, pogovarjali/razmišljali o vsebini, o sobivanju, o sprejemanju različnosti in zapisali, v kateri gobi vidimo sebe. Strinjali smo se z mislijo iz knjige »Prijateljstva ne moreš videti ali vohati, čutiti ga moraš v srcu.«. Škatla za ideje nas je vabila, da smo en teden zbirali/iskali nove ideje, možnosti kaj še lahko izvedemo na našo temo oz. s čim bi lahko zaključili naše krožno branje. Pri odpiranju škatle z idejami smo bili polni pričakovanj in veselja. Ideje so bile raznolike in zabavne, od kuharskih do oblikovalnih, od bralnih do raziskovalnih. Skupaj smo izbrali idejo, da gremo v gozd na gobarski sprehod, ki ga bomo izvedli v mesecu juniju,« je zapisala mentorica Lidija Kocbek.
OŠ Jakobski Dol
»NOČ BRANJA, ki je potekala v okviru NOČ KNJIGE, smo na OŠ Jakobski Dol obeležili 15. 4. 2024, v okviru dneva dejavnosti – KULTURNI DAN. Učenci prve triade so spoznali zgodbo NEKAJ ČRNEGA. Učencem sem knjigo prebrala, o zgodbi smo se pogovarjali, učenci so odgovarjali na vprašanja. Po uvodnem delu smo vsak razred posebej poustvarjali književno besedilo. Učenci 3. razreda so zgodbo tudi samostojno brali, brali v paru in tudi kot knjigo podajanko. Tretješolci so bili nad samim izgledom slikanice zelo navdušeni. Ugotovili so, da zgodba nima konca oziroma nam bralcem dopušča prosto pot domišljiji. Samostojno so pisali nadaljevanje zgodbe in ustvarjali svoje slikanice. Učenci prvega in drugega razreda pa so zgodbo ilustrirali. Učenci tretjega razreda so zgodbo ilustrirali, v likovni tehniki batik. Skozi celotno šolsko leto pa izvajam interesno dejavnost Pravljični krožek, v katerega so vključeni vsi učenci od prvega do tretjega razreda. Cilj dejavnosti je otrokom čim bolj približati književnost in uživanje ob branju,« je zapisala koordinatorka in mentorica projekta Andreja Kmetec.
OŠ Škofljica – Podružnična šola Lavrica
»25. aprila smo se ob 09.30 uri zbrali z učenci, ki obiskujejo dodatno strokovno pomoč, da bi skupaj prebrali knjigo Ferija Lainščka – Na dvorišču ni ograje. Učencem sem prebrala knjigo. Pogovarjali smo se o vsebini knjige in o njenem sporočilu. Učenci so delili svoje izkušnje o prijateljstvu in medsebojni pomoči ter različnosti med nami. Opisali so, kako so pomagali drugim in kako so drugi pomagali njim, če so se znašli v težavah, opisali so dogodke in svoja občutenja ob tem, ko so pomoč nudili oziroma, ko so bili pomoči sami deležni. Skupaj smo ugotavljali, da je medsebojna pomoč izjemnega pomena ter kako naša različnost bogati naš svet ter kako je svet lažji, če si med seboj pomagamo. Ustvarili smo plakat na temo prijateljstva. Učenci so bili nad knjigo navdušeni, radi so poslušali zgodbo in pripovedovali o svojih izkušnjah. Z veseljem so sodelovali pri izdelavi plakata,« je zapisala mentorica projekta Blanka Vinšek.
OŠ Kozara Nova Gorica
»Pri projektu Noč knjige smo sodelovali z učenci od 1. do 6. razreda prilagojenega izobraževalnega programa osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom (NIS). Ker so bile izbrane knjige za nekatere naše učence prezahtevne in za nekatere prelahke, smo se dogovorili za knjigo po našem izboru – takšno, ki bi bila ustrezna, tako za najmlajše kot tudi za malce starejše učence. Rdeča nit celotnega tedna je bila, da moramo otroke spodbuditi k sprejemanju drugačnosti,« so nam sporočili.
OŠ Franceta Prešerna Maribor
»Knjigo smo prebirali v času interesne dejavnosti Bralne urice. Že platnica je učencem bila zelo ljuba, saj je naslikan kuža. Knjigo smo z veseljem prebirali, se o njej pogovarjali in na koncu poustvarjali,« so nam sporočili.
DOŠ II Lendava
»Svetovni dan knjige in Noč knjige, smo letos obeležili nekoliko drugače. V sredo, 17.4.2024, pozno popoldan smo se zbrali v šoli. V prijetnem vzdušju smo v najudobnejšem kotičku šole prebirali EKO zgodbice za lahko noč. Zatem smo likovno ustvarjali, se igrali in prebirali knjige v knjižnem kotičku. Tako smo se pripravili na načrtovan EKO teden, ki bo posvečen skrbi za naš planet. Medgeneracijsko druženje ob knjigah je bilo sproščeno in lepo,« nam je sporočila mentorica Roberta Turk.
OŠ Vič
»Ob svetovnem dnevu knjige, ki ga obeležujemo 23. aprila, po vsem svetu potekajo aktivnosti v okviru Noči knjige – dogodka, ko mladi in stari v šolah, knjižnicah, kulturnih ustanovah … berejo, ustvarjajo, predvsem pa uživajo v svetu knjig. O knjigah smo se pogovarjali, spoznali njihove avtorje, razglabljali o pomembnih življenjskih vprašanjih, poustvarjali… S strani učencev so nastajala čudovita likovna, pesniška in prozna dela. Naredili smo tudi razstavo z deli, ki so sporočala pomembna sporočila. Zgodbe, pisma, pesmi…. ki so jih ustvarili otroci, pa so predstavili tudi na zaključnih roditeljskih sestankih za starše,« je zapisala Maša Mušič, koordinatorica projekta Noč knjige na OŠ Vič.
OŠ Poljane Ljubljana
»Zbrali smo se ob 18.00, sledile so delavnice do 20.30. V avli so učenci predstavili kar so ustvarili na delavnicah. Dostavili so nam pico velikanko. Po večerji so učenci zapeli na karaokah potem pa si ogledali še film Gremo mi po svoje na velikem platnu v avli šole. Okrog 24.00 smo si pripravili ležišča v veliki telovadnici in naglavne lučke. Sledilo je nočno branje. Najbolj vztrajni so zaspali okrog 4.00. Ob 8.00 smo vse pospravili, pojedli zajtrk in odšli domov,« nem je sporočila mentorica Suzana Klemenčič.
OŠ Cirila Kosmača Piran
»Z učenci smo se dobili na šoli in najprej skupaj prebrali knjigo. Nato smo izvedli delavnico in se pogovarjali o pregradah med ljudmi. Menijo, da ograje niti meje sploh niso potrebne in da nas le ločujejo. Zelo so se vživeli tako v gospo Romano kot njenega soseda. Nekateri so povedali svoje lastne izkušnje kako so se počutili ko so zamenjali okolje in si želeli biti čimprej sprejeti med vrstnike. Omenjali smo pravico do svobode gibanja, ki se jim zdi zelo pomembna. Po delavnici smo si privoščili piknik iz nahrbtnika, kjer je vsak predstavil svojo jed in ker so otroci iz različnih okolij, smo spoznali in okušali mnogo raznovrstnih jedi iz različnih koncev sveta. Po pozni večerji smo si pripravili v telovadnici blazine na katerih je vsak od otrok bral svojo najljubšo knjigo,« so nam sporočili.
OŠ Cerkno
»Letos smo v okviru Noč knjige 2024 obravnavali knjigo Gobje prigode. Učencem je bila zgodba zelo všeč. Veliko smo se pogovarjali o prijateljstvu, strpnosti, sprejemanju drugačnosti in medosebnig odnosih. Poustvarjali smo in naredili različne gobice, izdelali lutke gobice in priredili pravo gobjo predstavo,« je zapisala mentorica projekta Alenka Bogataj.
OŠ Milojke Štrukelj Nova Gorica, POŠ Ledine
»V 3.c razredu smo noči knjige posvetili cel dan, t.j. 4. šolske ure. Delo je potekalo skupinsko (po 4 učenci). Najprej smo se poigrali z besedami. Otroci so iskali rdeče, gozdne in srčne besede. Izmed srčnih besed so izbrali najbolj srčno. Zatem smo odkrili prav posebno besedo – mušnica. Vsaka skupina je združila svojo najbolj srčno besedo in besedo mušnica ter o tem napisala zgodbico. Zgodbice so pred razredom predstavili. Povedali smo da o mušnici in ostalih gobah ter njihovi srčnosti že obstaja knjiga, ki jo je napisala Iza Cedilnik. Zgodbo sta nam prebrali učenki 9. razreda. Učenci so jima pozorno prisluhnili. Med branjem sem otrokom projicirala ilustracije iz slikanice. Po končanem branju smo ob ilustracijah obnovili zgodbo in se pogovorili o sporočilu, ki nam ga zgodba poda. Učenci so iskali povezave z njihovim življenjem, pogovarjali smo se o oblikovanju skupin, v katere se kor posamezniki združujemo, o počutju mušnice Rubi in njihovem počutju v podobnih situacijah. Naslednji dve uri smo likovno ustvarjali. Otroci so narisali s pomočjo črt gobo, ki je predstavljala njih same. Iz gozda smo se preselili v urbano naselje, kjer je naš »gozd«. Kor gobe smo se združili v skupnost, ki je strpna in prijateljska. Učenci so radi ustvarjali in nastali izdelki so jim bili všeč. Skupni izdelek smo naprej dali na tablo, kasneje pa je dobil stalno mesto na panoju v nadstropju,« je zapisala mentorica Mateja Bavčar.
POŠ Soča
»Učenci POŠ Soča smo v mesecu maju izvedli dogodek Noč knjige. Z učenci smo prespali v šoli (9.-10. maj), izvajali različne aktivnosti na prostem in v razredu. Najprej smo si pripravili prostor za branje: iz blaga smo izdelali blazine in jih dali v bralni kotiček. Ko smo bili udobno nameščeni, smo prisluhnili branju. Prebrali smo Gobje dogodivščine avtorice Ize Cedilnik Štrukelj, izdelovali gobice iz papirja in na koncu izvedeli razredno gledališče z naslovom Dogodivščine v deželi gobic. Ponovno smo potrdili, da otroška ustvarjalnost in domišljija ne poznata meja. Veseli smo, da smo se pridružili projektu in sklenili smo, da naslednje leto ponovimo,« nam je napisala učiteljica Polona Peternelj.
Vrtec Cerkvenjak
»Otrokom sva prebrali pravljico, ki sva jo seveda prilagodili njihovi starosti in otroci so jo z največjim veseljem poslušali. Prav tako smo si ogledali vse gobe, ki so omenjene v zgodbi. Poiskali smo jih na internetu in si prebrali tudi njihove značilnosti. Nato smo si skupaj naredili veliko gobo, ki smo jo pobarvali skupaj. Ker pa gobe ne rastejo brez sonca in dežja smo tudi zato poskrbeli. Naredili smo odtise rok, ki so tvorili sonca ter naredili puhaste oblake, ki so bili napolnjeni z vodo in tako je pričelo deževati. Nato pa so tudi lahko gobe v gozdu pričele rasti. Otroci so ob dejavnostih zelo uživali, zgodba se jim je zdela zanimiva,« sta zapisali vzgpjiteljici Aleksandra Pučko in Katja Kukovec.






























































































