Šola človekovih pravic

Pišem za pravice 2024: Utrinki šol

Pišem za pravice 2024: Utrinki šol

Na maratonu pisanja solidarnostnih pisem in apelov Pišem za pravice 2024 je tokrat sodelovalo 31 slovenskih osnovnih in srednjih šol. Mladi so napisali več kot 2700 apelov in solidarnostnih pisem.

Hvala vsem učiteljicam_em, ki ste del akcije in z nami spreminjate svet na bolje.

Več informacij o Pišem za pravice 2024. 

Fotografije izdelkov in poročila šol si lahko ogledate v spodnji galeriji izdelkov, ki jo posodabljamo. 

OŠ Frana Kranjca

"Svetovni dan človekovih pravic. Obeležujemo ga na dan, ko je bila leta 1948 sprejeta Splošna deklaracija človekovih pravic. Ta pomemben dokument je temeljni kamen sodobnega varstva človekovih pravic. Na šoli vsako leto obeležujemo 10. december kot dan človekovih pravic. V okviru nacionalnega projekta Moje pravice smo na ravni celotne šole izvedli delavnice in različne dejavnosti, s katerimi smo želeli doseči, da mladi po vertikali v vsakem razredu spoznajo določene človekove pravice in z njimi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju. Kot šola nosilka projekta smo k sodelovanju povabili tudi druge slovenske vzgojno-izobraževalne ustanove. Projektu se je v tem šolskem letu pridružilo enajst ustanov, in sicer: OŠ Simona Gregorčiča Kobarid, OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova, OŠ Frana Metelka Škocjan, CKSG Portorož, OŠ Alojza Gradnika Dobrovo, Center za usposabljanje Elvira Vatovec Strunjan, IV. OŠ Celje, ŠC Ptuj, Šola za ekonomijo, turizem in kmetijstvo Ptuj, OŠ Partizanska bolnišnica Jesen Tinje ter OŠ Bogojina. Letošnje leto so učenci ustvarjali KNJIGE ŽELJA, na katere so zapisali ali narisali pripadajoče pravice oziroma novoletne želje ter voščila, s katerimi so osveščali o pomenu uresničevanja in spoštovanja človekovih pravic. V šolski avli smo pripravili bogato razstavo raznovrstnih izdelkov, ki so močno sporočilni tako z besedo kot z ilustracijo. Razstava bo na ogled ves december. Ob zaključku razstave bomo knjige predali humanitarnim organizacijam ter Domu ob Savinji. Te jih bodo razdelile med ljudi, da bodo začutili, da niso sami," je zapisala vodja projekta Anja Kunej.

OŠ Idrija

"Ob mednarodnem dnevu človekovih pravic, smo se z učenci v okviru učnega načrta pri družbi pogovorili in se hkrati vključili v akcijo Pišem za pravice, kjer smo podprli romske družine v Sloveniji. Številne romske družine na jugovzhodu Slovenije še danes prepogosto živijo brez vode, brez sanitarij in nekatere tudi brez elektrike. Njihova borba za dostojno življenje traja že desetletja. Življenje brez vode in elektrike vpliva na njihovo zdravje, še posebej to velja za otroke. Neprimerne bivanjske razmere vplivajo celo na to, ali bo otrok hodil v šolo ali ne. Brez vode in elektrike se je težje umiti in oprati oblačila. Pogosto so zaradi tega zasmehovani. Ko se pozimi hitro stemni, nekaterim otrokom za učenje ostane le sveča ali pa ostanejo v temi in na mrzlem. Dostop do vode je človekova pravica in je v Sloveniji vpisana tudi v ustavo. Vsi imamo pravico do zadostne količine pitne vode. V Sloveniji pa morajo nekateri Romi vodo voziti ali nositi iz bencinskih črpalk, pokopališč in celo onesnaženih potokov ali izvirov. Država je na podlagi mednarodnih standardov človekovih pravic dolžna ukrepati, da bi čim prej vsakomur zagotovila uživanje pravice do vode. Z likovnimi in besednimi apeli smo v akciji Amnesty International pozvali slovenske oblasti, da bi zagotovili dostop do vode za vse romske družine na JV Slovenije. Na hodniku šole je nastala razstava naših apelov," je zapisala Lidija Kacin, 4.c.

"V okviru pouka domovinske in državljanske kulture in etike so se tudi letošnji sedmošolci OŠ Idrija vključili v mednarodno akcijo Pišem za pravice, ki jo že vrsto let organizira Amnesty Interational. Na ta način so se pridružili množici ljudi s celega sveta, ki z močjo besed stopajo v bran pravicam, dostojanstvu in enakopravnosti. Solidarnostna pisma izpod peres učencev vseh treh oddelkov sedmega razreda so izrazila podporo staroselskemu ljudstvu Wet’suwet’en iz Kanade ter njihovemu boju za ohranitev domače zemlje ter pravice do čistega, zdravega in trajnostnega okolja. Vsi sodelujoči iskreno upajo in verjamejo, da bodo njihove besede dosegle svoj namen – izboljšati življenje tistim, ki trpijo zaradi nespoštovanja človekovih pravic," je sporočila Polona Kapitan,  DKE (7.a, 7.b, 7.c).

"Akciji Pišem za pravice so se pridružili tudi učenci pri interesni dejavnosti Šolsko novinarstvo. Pisma so namenili ljudstvu Wet’suwet’en iz Kanade in Manahel al Otaibi iz Savdske Arabije, ki je tridesetletna trenerka v fitnesu in goreče ter pogumno zagovarja pravice žensk," je zapisala Kerstin Ornik, ID Šolsko novinarstvo.

"Učence sem pri razredni uri seznanila s krivico, ki jo doživlja staroselsko ljudstvo Wet’suwet’en iz Kanade, ki se bori za svojo zemljo ter za prihodnost svojih otrok. Zaradi svoje aktivistične borbe so pogosto nadlegovani, ustrahovani in preganjani. Poslušali so pričevanje Sleydo’, ki je pripadnica staroselskega ljudstva Wet’suwet’en in ji grozi zaporna kazen zgolj zaradi njenega boja za človekove pravice. Podporo ljudstvu Wet’suwet’en in Sleydo’ so izrazili s solidarnostmi sporočili," je zapisala Marija Majnik, RU (8.a).

Koordinatorica akcije Pišem za pravice na Oš Idrija je Marija Majnik. 

OŠ Idrija

OŠ Idrija

OŠ Idrija


OŠ Idrija

OŠ Idrija

OŠ Idrija


OŠ Idrija

OŠ Idrija

OŠ Idrija


OŠ Idrija

OŠ Idrija

OŠ Idrija


OŠ Idrija

OŠ Idrija

OŠ Idrija


Šolski center Postojna

Šolski center Postojna

Šolski center Postojna


Šolski center Postojna

OŠ Frana Kranjca

OŠ Frana Kranjca


OŠ Frana Kranjca

OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova

OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova


OŠ Domžale

OŠ Domžale

OŠ Domžale


OŠ Domžale

OŠ Domžale