
Na Pišem za pravice 2020 se moramo "znajti" na daljavo, a kjer je volja, tam je pot!
Hvala vsem sodelujočim šolam.
Preberite si več informacij v nadaljevanju in izbor apelov in sporočil v galeriji fotografij na dnu strani.
Fotografije še dopolnjujemo, saj trenutno razvrščamo prejete apele in sporočila.
Osnovna šola Šempeter v Savinjski dolini
Poročilo o aktivnosti v nadaljevanju je napisala Barbara Cotič Papotnik, organizatorica maratona na tej šoli.
Na Osnovni šoli Šempeter v Savinjski dolini smo se že osmo leto zapored pridružili največjemu dogodku na svetu Pišem za pravice, ki poteka vsako leto v novembru in decembru. Letošnja največja sprememba je bila ta, da smo se pisanja lotili na daljavo, učenci so apele in solidarnostna sporočila pisali doma.
Dogodek smo organizirali v četrtek, 10. 12. 2020, na mednarodni dan človekovih pravic, na njem pa je sodelovalo 95 učencev od 7. do 9. razreda.
Najprej so se s pomočjo predstavitvenih kratkih filmov seznanili, kako je nastala organizacija Amnesty International, kaj je organizacija v vseh teh letih delovanja dosegla, kaj so človekove pravice ter za katere aktiviste letos pišejo. Zatem so učenci pisali apele in solidarnostna sporočila. Skupaj so napisali kar 108 apelov in 75 solidarnostnih sporočil. Solidarnost so izrazili tudi na zelo ustvarjalen način – z besedami, mislimi in z risbami.
Učenci so ob zaključku maratona zapisali:
"Ob branju zgodb sem se počutila grozno, bila sem razočarana, da lahko življenje piše take zgodbe. Ko pa sem pisala apel, sem se počutila koristno in prijetno, saj vem, da bom le tako lahko pomagala tem ljudem." (S.)
"Ko sem brala te zgodbe, sem bila žalostna, ker tako uničujejo življenja ljudem, ki želijo uresničiti nekaj, kar imajo radi. Ko pa sem pisala apel in pismo, sem se počutila pomembno, saj z besedami lahko dosežemo cilje in pomagamo ljudem." (L.)
"Ob pisanju ter risanju sem zelo uživala, saj sem vedela, da lahko tako nekomu spremenim življenje. To izkušnjo bi še večkrat ponovila." (A.)
"Danes mi je bilo še posebej lepo, saj smo pisali o človekovih pravicah." (N.)
"Bilo mi je zelo lepo pisati Gustavu in upam, da bo pismo tudi prejel." (B.)
"Počutila sem se odlično in prijazno ob pisanju za Gustava. Všeč mi je, da sem pomagala!" (A.)
"Bila sem zgrožena, ko sem prebrala, kaj se je zgodilo tem ljudem in kako so jim bile kršene pravice, zato sem bila vesela, da sem pomagala pri odpravljanju teh krivic. Upam, da jim bomo s temi pismi pomagali." (H.)
"Ob pisanju teh pisem sem bil razočaran, kako grozno nekateri ljudje ravnajo z drugimi." (L.)
"Grozno, kaj se zgodi z ljudmi, ki želijo samo pomagati drugim, ki so jim osnovne pravice kršene. Počutil sem se prijetno in upam, da bo naše mnenje tudi kdo upošteval." (Ž.)
"Občutek je dober. Lepo je narediti nekaj za druge, ki trpijo. Upam, da bomo lahko pomagali." (A.)
"S tem, ko nekomu napišeš pismo, pa če tudi le besdo, se mu lahko spremeni življenje ali pogled na svet." (A.)
"Bila sem razočarana, ko sem ugotovila, kaj se jim je zgodilo, saj to ni pravično do nedolžnih ljudi, ki se borijo za dobre stvari. Upam, da jim bomo lahko pomagali." (L.)
"Veselilo me je, da sem lahko pomagal tako Nassimi in Germainu do boljšega življenja." (D.)
"Lep občutek imaš, kadar narediš nekaj za druge, ki trpijo. Grozno pa je, kaj se dogaja z ljudmi na tem svetu, ki se borijo za človekove pravice, ki želijo pomagati drugim in ki so jim osnovne pravice kršene. Upam, da jim bomo lahko pomagali." (D.)
"Dober občutek je, kadar pomagaš nekomu v stiski. Neverjetno mi je, da se ljudje borijo za boljši svet, a jih vseeno zatirajo ter zapirajo. Zelo sem pa vesel, da sem Jani podprl pri boju za amazonski pragozd." (Ž.)
OŠ Črna na Koroškem
Na OŠ Črna na Koroškem se že leta aktivno vključujemo v akcijo Pišem za pravice, zato smo se akciji priključili tudi letos. Razmere so bile nekoliko drugačne, pouk poteka na daljavo, tako da smo se morali prilagoditi. Mesec december v 7. razredu pri pouku Domovinske in državljanske kulture in etike namenimo spoznavanju človekovih pravic. Pri tem so nam v veliko pomoč gradiva, ki so na spletni strani Amnesty International Slovenija. S sedmošolci smo si ogledali predstavitvene filme in se pogovorili o letošnjih primerih preko videokonference. Pregledali smo tudi dobre novice in uspehe pisanja preteklih let. Nato so učenci pisali apele in solidarnostna sporočila. Apele so pisali tudi petošolci.
Z osmošolci in devetošolci smo si ogledali posamezne primere pri razredni uri oziroma pouku zgodovine. Učenci so podpisovali tudi peticije po spletu in skupaj napisali okoli 70 apelov in solidarnostnih sporočil.
Vse pohvale za odlična gradiva, ki nam jih nudite na vaših spletnih straneh in jih z veseljem uporabljamo pri pouku, je zapisala Marija Rus iz te šole.